اهمیت رینگ خودرو در چیست؟

شاید توجه زیادی به رینگ های چرخ خودروی خود نداشته باشید، اما باید بدانید اهمیت رینگ خودرو بسیار زیاد است. رینگ ها نه تنها لاستیک ها را در جای خود نگه می دارند، بلکه به هندلینگ نیز کمک می کنند. با این حال، رینگ ها برای همیشه دوام نمی آورند و ممکن است آسیب ببینند یا فرسوده شوند.

عملکرد اصلی رینگ های چرخ شما این است که اهرم و همچنین یک پایه محکم برای نصب لاستیک های شما باشند. یک رینگ خوب در کاهش اصطکاک و هندلینگ و همچنین مسافت پیموده شده تفاوت ایجاد می کند.

در گذشته بیشتر لاستیک ها از لوله ای برای نگه داشتن هوا استفاده می کردند و لاستیک پوششی برای محافظت از آن لوله بود. با این حال، امروزه تمام لاستیک های مدرن بدون تیوب هستند، بنابراین مهر و موم محکم با رینگ بسیار مهم است. همچنین، اگر لبه رینگ ترک خورده باشد، ممکن است کل چرخ شما در زمانی که انتظارش را ندارید از هم بپاشد.

اهمیت رینگ خودرو در چیست؟

اهمیت رینگ خودرو

علائم مشکل رینگ:

اولین موردی که به شما بیان می کند که رینگ شما معیوب شده است این است که لاستیک ها نمی توانند به خوبی هوا را در خود نگه دارند. همچنین لاستیک پنچر شده می تواند باعث نشتی میل سوپاپ شود و آسیب های جدی به رینگ وارد کند.

یکی دیگر از نشانه هایی که مشخص می کند رینگ ها فرسوده شده اند این است که در فرمان خود لرزش را احساس می کنید. (سایر مشکلات چرخ و سیستم تعلیق نیز می تواند باعث لرزش شود، بنابراین به صورت دوره ای سیستم تعلیق خود را به همراه چرخ ها بررسی کنید.) ممکن است دریفت یا کشیدن در یک جهت مشابه مشکل تراز را تجربه کنید. همچنین ممکن است متوجه ساییدگی پوسته‌ای در لاستیک ‌های خود شوید.

 

رینگ ها چگونه آسیب می بینند؟

رینگ ها به دلایل مختلفی می توانند آسیب ببینند. عمده ترین روشی که سبب آسیب رینگ های می شود برخورد با چاله های عمیق و یا اجسام می باشد. نمک های جاده نیز به رینگ های شما آسیب می رسانند و آن ها را از بین می برند.

همچنین رانندگی های طولانی مدت سبب می شود به مرور زمان عمر مفید رینگ ها کاهش پیدا کند. به یاد داشته باشید رینگ ها به سادگی می توانند در طول زمان فرسوده شوند و این مورد هیچ ربطی به جنس آن ها ندارد.

 

چه زمانی رینگ ها باید تعویض شوند؟

هنگامی که رینگ های خودروی شما معیوب شوند، نمی توانند هوا را به خوبی در خود نگه دارند. همچنین رینگ های معیوب می توانند سبب بروز مشکل در هندلینگ و ترمز شوند. این امر به این معنی است که آن ها باید تعویض شوند. یک لبه فرسوده یا شکسته می تواند باعث انفجار ناگهانی شود. فرقی نمی کند که یک ترک کوچک باشد یا نشتی. اگر در تعویض رینگ های خودرو خود شک دارید می توانید از یک مکانیک کمک بگیرید.

 

چگونه باید رینگ های جدید را انتخاب کرد؟

یکی از بهترین راه ها برای انتخاب رینگ های جدید این است که رینگی انتخاب کنید که مطابق با مدل خودرویتان باشد. شما می توانید رینگی شبیه رینگ قبلی خود انتخاب کنید. با این حال، اگر می ‌خواهید شرایط را تغییر دهید، می ‌توانید رینگ اسپرت تهیه کنید تا به خودرو خود ظاهری زیبا بدهید. در برخی موارد شما می توانید تغییراتی را در سایز رینگ ایجاد کنید تا علاوه بر زیبا شدن ظاهر، هندلینگ مورد نظرتان را نیز به دست آورید.

همیشه مطمئن شوید که رینگ‌ ها و لاستیک ‌های شما سالم هستند. اگر با یکی از آن ها مشکل دارید، در اسرع وقت خودرو خود را برای تعمیر به تعمیرگاه ببرید.

اهمیت رینگ خودرو و اجزای آن:

رینگ جزء ضروری یک چرخ است و شامل اجزای زیر می باشد:

  1. شکل بیرونی که شبیه به عنکبوت است.
  2. سوراخ مرکزی: یک سوراخ در وسط چرخ وجود دارد که به آن سوراخ مرکزی گفته می شود. عمدتا این سوراخ با یک کلاهک یا آرم سازنده پوشیده شده است.
  3. دیسک یا صفحه مرکزی: بخش مرکزی در اطراف سوراخ مرکزی که شامل سوراخ های بند است. به توپی چرخ می ‌پیچد، در حالی که پره‌ها لبه را به صفحه متصل می‌ کنند.
  4. پره ها: به سازه هایی که از صفحه به لبه متصل می شوند، پره گفته می شود. آن ها نقش زیادی در تعیین وزن و استحکام چرخ ها دارند. همانطور که الگو های پره های مختلف با تعداد، قطر، طول و شکل های مختلف در دسترس هستند.
  5. لبه: قطر بیرونی چرخ معمولا هنگام بحث در مورد اندازه چرخ اندازه گیری می شود.
  6. دایره پیچ: دایره ای که توسط مرکز سوراخ های گیره ایجاد می شود، جایی که گیره ها چرخ را به توپی می چسبانند.
  7. سوراخ ساقه سوپاپ: سوراخی که اجازه می دهد هوا به لاستیک اضافه شود. خود ساقه سوپاپ از لاستیک یا فلز ساخته شده است.

 

اهمیت رینگ خودرو در چیست؟

 

اهمیت رینگ خودرو و جنس آن:

رینگ های چرخ از چند ماده مختلف تولید می شوند که نه تنها بر ظاهر چرخ ها بلکه مهم تر از آن بر استحکام، وزن و دوام آن ها نیز تأثیر می گذارد. در اینجا رایج ترین آن ها آورده شده است:

  1. فولاد: ساده و ارزان، معمولاً در طراحی منحصر به فرد است و بر روی خودرو های ارزان قیمت نصب می شود. یک hubcap اغلب آن ها را می پوشاند تا وزن سبک تری داشته باشد.
  2. آلیاژ آلومینیوم: تعادل محکمی بین قدرت، وزن، دوام و هزینه ایجاد می کند. به طور کلی در ساخت اکثر خودرو های معمولی و لوکس از آلیاژ آلومینیومی استفاده می شود.
  3. فیبر کربن: بسیار سبک و قوی، اما شکننده (یک ضربه با یک حاشیه یا تکه زباله جاده می تواند به آن ها آسیب وارد کند).

از نظر فنی دقیق، چرخ ها وسیله ای برای نصب و چسباندن لاستیک ها به وسیله نقلیه هستند که از طریق آن نیروی موتور به زمین منتقل می شود. همانطور که موتور نیرو تولید می کند، از طریق پیشرانه به سمت چرخ ها حرکت می کند که به توپی چرخ می پیچد و حول محور ها می چرخد. برای اینکه چرخ ها بچرخند و خودرو را به جلو برانند، باید اصطکاک توسط لاستیک ها در تماس مستقیم و دائمی با زمین زیر خودرو ایجاد شود.

خودرو اهرم مورد نیاز برای حرکت توسط چرخ را دریافت می کند و قدرت را از محور و توپی به لاستیک ها منتقل می کند. هرچه چرخ با قدرت موتور بزرگ تر باشد، اهرم بزرگ تر و ماشین سریع تر حرکت می کند.

 

قبل از نصب چرخ های جدید چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

علاوه بر موارد بالا، به نظر می ‌رسد که چرخ ‌های خودرو به ‌طور قابل ‌توجهی روی تراز، هندلینگ، ترمز، کیفیت سواری و شتاب و همچنین کالیبراسیون سرعت‌ سنج تأثیر می ‌گذارند. بنابراین، قبل از نصب چرخ های جدید بر روی ماشین خود، این موارد را در نظر بگیرید:

  1. اطمینان پیدا کنید که رینگ به خوبی در چرخ ها جا می شود.
  2.  فاصله پشتی صحیح (عرض چرخ و محل صفحه نصب) را در نظر بگیرید.
  3. اطمینان پیدا کنید که رینگ با الگوی پیچ چرخ خودرو شما تطابق دارد.
  4. تعیین کنید که آیا انتخاب مناسبی از لاستیک ها متناسب با چرخ های جدید وجود دارد یا خیر.
  5.  مطمئن شوید که چرخ ‌ها چیزی به وسیله نقلیه نمی ‌مالند، به‌ ویژه هنگام چرخش یا تحت فشار سیستم تعلیق.

اهمیت رینگ خودرو و جنس آن:

 

اهمیت رینگ خودرو و اندازه آن:

یکی دیگر از موارد قابل توجهی که هنگام خرید چرخ خودرو باید به آن توجه کرد اندازه آن ها است. اگر قصد تعویض چرخ‌ های ماشینتان را دارید، ابتدا باید مطمئن شوید که قطر چرخ و لاستیک جدیدتان دقیقا مطابق چرخ و لاستیک قدیمی باشد.

پیروی از این قانون خاص از چند جهت برای شما مفید خواهد بود. مثلا:

1) لازم نیست پول بیشتری را برای ایجاد تغییرات اضافی در ماشین و یا چرخ ‌های خود خرج کنید تا مناسب باشند.

2) کنترل وسیله نقلیه در جاده در دست شما است و می توانید با خیالی آسوده رانندگی کنید.

3) زمان شتاب و مصرف سوخت شما متضرر نمی شود.

در نهایت، علیرغم اینکه قطعات فلزی، جامد هستند که می توانند صد ها کیلوگرم وزن را تحمل کنند، در مورد رینگ چرخ ها و چرخ ها به طور کلی مواردی وجود دارد که باید در نظر گرفت. جدای از ملاحظات اندازه، دوام و استحکام برای ایمن ماندن پشت فرمان بسیار مهم است.

چرخ‌ های سبک ممکن است سریع‌ تر و راحت ‌تر بچرخند، اما بیشتر در معرض فرورفتگی، ترک خوردن و آسیب‌ های دیگر هستند. چرخ های سنگین ممکن است قوی تر و بادوام تر باشند اما می توانند مصرف سوخت را کمتر کنند. هر نوع وسیله نقلیه ای نیاز های متفاوتی دارد، بنابراین باید چرخ هایی را پیدا کنید که مناسب ترین آن ها باشد.

 

سوالات متداول:

  • بهترین جنس رینگ چیست؟

فولاد برترین و بهترین آلیاژی است که می توان از آن در ساخت رینگ استفاده کرد.

  • آیا می توان هر رینگی را خرید؟

خیر. رینگی که می خرید باید مطابق با خودروی شما باشد.

  • چه تست هایی روی رینگ انجام می شود؟

تست پیچش، تست ضربه و تست فرسودگی.

اشتراک گذاری :